Character sheet Volledige naam: Bojan Brooks Leeftijd: × 18 years. Partner: × Days go on forever, but I have not left your side. We can chase the dark together. If you go, then so will I.
Onderwerp: Living the Day di aug 07, 2012 1:55 am
Abenese
Hij liep door een zeer drukke straat, midden in de grote mensenmassa die zich hier verzameld had. Duizenden mensen liepen langs hem heen. Voor hem leken het soms wel miljoenen. Allemaal verschillende soorten mensen. Lang, kort, dik, dun, donker of licht. Sommige met een meer uitgebroken uiterlijk dan anderen. Kortom hij keek zijn ogen uit. Hij was op zich wel gewend aan een grote mensen massa, want waar hij vandaan kwam was ook een grote stad. Maar nooit had hij er zich zo in bevonden. Daarbij was zijn thuisplaats niet zo druk. Hij had een kaart van de stad in zijn hand, die hij had weten te bemachtigen. Zonder de kaart zou hij hier zomaar kunnen verdwalen. Er waren hier talloze straten met winkels, huizen en verschillende horecagelegenheden. 17th street wist hij, misschien wel één van de beste straten van deze stad, San Francisco. Bioscopen, bowlingbanen en noem maar op. Alles was hier te vinden. Hij stopte even bij een soort van snackbar. Hij had zo langzamerhand wel honger gekregen. Hij liep naar binnen en bestelde een hamburger. Ergens waar hij wel trek in had. Hij wist dat hij moest oppassen met zijn geld, maar hij kon het gewoon niet laten om nu hier iets te kopen. Alleen zo’n foto van zo’n hamburger liet hem al watertanden.
Al snel werd de hamburger in zijn hand aangereikt en stapte hij weer naar buiten. Het was heerlijk weer. De lucht was blauw gekleurd, met geen wolkje te bekennen. Een bankje wat verderop was een perfecte plaats om even uit te rusten en te genieten van zijn hamburger. Hij liep er naartoe, een meisje zat er ook op. ”Kan ik hier zitten?” vroeg hij, terwijl er even een glimlach op zijn gezicht verscheen. Hij wachtte even af op het antwoord en wilde daarna gaan zitten.
Abenese Human
Naam : Gerinde Aantal berichten : 123
Character sheet Volledige naam: Abanese Prove. Leeftijd: 17 Partner: Nobody's good enough.
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 2:45 am
Ik bekijk mezelf even in mijn spiegel en schud mijn hoofd. “Mam?” Roep ik terwijl ik naar mezelf blijf staren. “Wat is er lieverd?” Mijn moeder komt glimlachend mijn kamer binnen. “Heb jij nog sieraden die ik mag lenen?” Mijn moeder was best een coole moeder, ze had super vette sieraden en kleren. Op dit moment draag ik haar zwarte jurkje die net boven mijn knieën eindigt en waarover heen een soort kanten laagje zit die aan de zijkanten vast genaaid zit en eigenlijk helemaal niet opvalt tenzij je dichtbij staat. “Lieverd, ga je dat jurkje dragen met je Vans? Zou je niet je zwarte Converse dragen, die met die leuke zwarte glinsterende ronde dingetjes?” Ze kijkt me kort aan en loopt naar mijn kast, ik weet al welke ze bedoelt, en dat staat waarschijnlijk wel leuker. Ik ben blij dat mijn moeder een beetje gevoel voor mode heeft anders zou ik echt de straten doorlopen als een varken. “Hier, trek aan, ik zal even wat accessoires halen.” Mijn moeder loopt mijn kamer weer uit waarna ik mijn Vans uittrap en ze vervang door mijn zwarte Converse. Al snel komt mijn moeder weer terug met een zwarte armband bedrukt met een soort van diamanten, maar dan echt heel vet, niet over de top. “Dankje mam.” Ik geef haar een kus op haar wang en doe de sieraden om. “Waar ga je heen dat je er zo mooi uit moet zien schat?” Mijn moeder kijkt me even onderzoekend aan, ik glimlach en bekijk mezelf in de spiegel. “Ik ga gewoon de stad in, ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik mag er toch wel mooi uitzien.” Ik grijns en pak twintig dollar en stop deze in mijn zwarte Hermès tas die ik voor mijn verjaardag gekregen had. Ik pak mijn mobiel en stop deze er ook in waarna ik het huis verlaat en de frisse buitenlucht inadem. Mijn moeder riep nog wat, maar ik kon het niet verstaan, dus negeerde het maar.
Haar look of the day: Tas. Jurkje. (Omschrijving was anders, I know xD) Armband maar dan in zwart. De schoenen/de zwarte.
Ik loop richting 17th Street en loop een ijswinkel binnen, ik weet dat ze hier heerlijk ijs hebben, want ik ben hier al eens geweest. “Mag ik een bolletje bloedsinaasappel?” Vragend kijk ik de leuke Italiaanse man achter de balie aan, “Si Bella!” Roept hij in het Italiaans en met een enorme glimlach op zijn gezicht, door zulke mensen voel je direct dat je humeur enorm goed word. Als hij me het bakje met ijs aanreikt haal ik mijn twintig dollar uit mijn tas en geef het aan hem. Een dollar voor zulk heerlijk ijs is echt niks dus dat heb ik er echt wel voor over. De negentien dollar die hij me teruggeeft stop ik weer in mijn tas en ik pak een leuk roze lepeltje. “Grazie.” Zeg ik in mijn beste Italiaans, de man lacht en zegt nog graag gedaan of iets in het Italiaans waarna ik weer naar buiten loop. Ik loop wat verder de straat af en neem dan plaats op een bankje om van mijn ijs te genieten, ik neem een hapje en het voelt alsof mijn smaakpapillen een dansje maken in mijn mond, ik kan zo vrolijk worden van een lekkere fruitige smaak ijs, of wat dan ook voor een voedsel.
Als er out of nowhere een jongen voor me staat kijk ik hem glimlachend aan. “Ja, natuurlijk.” Zeg ik en pak mijn zwarte Hermès tas van het bankje en plaats hem naast me op de grond. Onbewust laat ik mijn blik even over hem heen glijden, damn, hij is knap. Ik neem een hapje van mijn ijs en kijk hem dan weer aan met een glimlach die mijn witte tanden laat zien waarna ik even met mijn hand door mijn zwarte haar ga. “Abenese Prove.” Stel ik mezelf voor aan de jongen terwijl ik enorm mijn best doe niet in katzwijm te vallen. Ik ben zo slecht als ik in de buurt ben van knappe jongens, ik ga stuntelen of zeg domme dingen, dus ik moet zorgen dat ik op blijf letten met wat ik doe. Ik sla mijn been over mijn andere en kijk even naar de mensen die voorbij lopen. Best vermakelijk om hier gewoon te zitten en te kijken.
Bojan Human
Naam : Eirini Aantal berichten : 68
Character sheet Volledige naam: Bojan Brooks Leeftijd: × 18 years. Partner: × Days go on forever, but I have not left your side. We can chase the dark together. If you go, then so will I.
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 3:06 am
Wachten op een antwoord van het meisje doet hij niet. Want voordat ze antwoord kan geven zit hij al op het bankje. Het bankje wat uitkijkt over de stoet mensen die langstrekt. Vooral veel jonge mensen van zijn leeftijd waren hier te vinden. “Ja, natuurlijk,” hoort hij het meisje zeggen. Ze glimlacht terwijl ze met haar hand door haar donkere lange haren strijkt. Ze leek wel wat Aziatisch en hij gokte er ook maar op dat ze haar oorsprong daar had liggen. Ze was ongeveer net zo oud als Bojan zelf gokte hij. In haar hand had ze een ijsje, hij gokte sinaasappel of iets in de richting. Hij glimlachte even terug, terwijl hij een hap nam van zijn hamburger. Extra veel saus had hij gevraagd, en ze hadden naar hem geluisterd. Zo’n ding was amper netjes te eten en hij veegde de saus die langs zijn mond liep snel weg. “Abenese Prove,” hoorde hij het meisje zeggen. Bojan knikte even terwijl hij snel het eten weg slikte. Een aparte naam, maar het had wel wat. ”Bojan Brooks.” zei hij. Hij zette zijn tas naast hem neer en stak de portemonnee en de kaart van de stad die hij nog in zijn handen had er in. ”Ben je een beetje bekend hier?” vroeg hij. Hij kon wel iemand gebruiken die hier de weg een beetje wist. Zelf was hij hier een wildvreemde. Hij kende deze stad absoluut niet en moest het hebben van zijn kaartlezen. Ondanks dat hij prima kon kaartlezen, was hij beter af met iemand die de stad echt kende. ”Ik ben hier namelijk voor het eerst en ik heb niet zo’n goed richtingsgevoel. Ik zoek een plek waar ik kan verblijven namelijk,” sprak hij. Dat moest hij namelijk ook nog regelen. Waar zou hij vannacht slapen. Hij had geen mensen die hij hier kende. Hij had gehoopt dat hij wel ergens een plek zou kunnen vinden en anders sliep hij wel ergens buiten in de openlucht, daar had hij geen problemen mee. Daarbij was het hier s’nachts prima uit te houden met de temperatuur.
Abenese Human
Character sheet Volledige naam: Abanese Prove. Leeftijd: 17 Partner: Nobody's good enough.
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 3:32 am
Een kleine grijns komt op mijn gezicht als de jongen zijn hamburger probeert op te eten, het ziet er wel grappig uit aangezien het onmogelijk is om dat netjes te houden. Zelf zou ik nooit zo’n grote hamburger met saus en alles bestellen, dat past niet in mijn maag denk ik. Ik eet nooit extreem veel en meestal maar drie keer op de dag, ontbijt, lunch en diner. Heel af en toe neem ik een tussendoortje, zoals nu, maar dan eet ik ook de komende 4 uur niks meer zodat ik wel mijn lunch of diner nog naar binnen krijg. Mensen begrepen niet dat ik zo weinig at of dat ik zonder snacks kon, maar zo is het gewoon en ik ben er best blij mee, ik heb in ieder geval nooit echt kans op overgewicht en ik snoep ook nooit te veel.
“Aangenaam.” Zeg ik dan als hij zich voorstelt als Bojan brooks, best een aparte naam in mijn oren, maar dat zegt niks als je bedenkt uit wat voor een gehucht ik kom. Ik strijk met mijn hand wat plukjes haar uit mijn gezicht en neem weer een hapje van mijn heerlijke bloedsinaasappel ijs terwijl ik Bojans vraag tot me door laat dringen. “Ik ben ook pas net nieuw, maar de meeste plekken weet ik al wel te vinden.” Antwoord ik hem waarna ik weer een schepje ijs in mijn mond stop. Ik vind het wel fijn dat ik voor het eerst eens niet de totale nieuwkomer ben en iemand mij om hulp vraagt in plaats van dat ik de weg weer eens kwijt ben en een wildvreemde aan moet spreken.
“Ik denk dat je dan beter op internet kan kijken of zoiets?” Zou hij een reiziger of iets zijn, want hij leek me ongeveer mijn leeftijd te hebben en ik ken niet bepaald veel mensen van mijn leeftijd die het aandurven om een nieuwe stad te betreden zonder eerst te regelen waar de eerste overnachting plaats vind. “Er zijn nog wel wat appartementen vrij in het gebouw waar ik woon, en anders zou je in de plaatsen dichtbij kunnen kijken.” Even denk ik na, ik weet niet eens meer hoe die heten, mijn ouders wilden daar niet wonen door de landbouw en het boerenleven dat daar geleefd word. “Ik denk dat je beter een klein appartement kan gaan zoeken bij de gebouwen dicht bij mijn huis.” Ik knik even om mezelf te concluderen en kijk Bojan glimlachend aan waarna ik weer een hapje van mijn ijs neem.
“Waar kom je vandaan dat je nog niks geregeld hebt om te slapen?” Met een vragende blik in mijn ogen kijk ik Bojan aan en wacht geduldig op zijn antwoord. Als hij niks zou kunnen vinden kon hij vast wel wat nachten bij ons komen, op de bank dan. Mijn ouders vinden het waarschijnlijk maar niks als ik een wildvreemde jongen op mijn kamer laat slapen tot hij een eigen stekkie gevonden heeft. Alhoewel, ik zou ze makkelijk kunnen ompraten, want ze hebben een best groot vertrouwen in me wat in dat soort situaties natuurlijk goed van pas komt.
Bojan Human
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 4:12 am
"Aangenaam," sprak hij meisje, terwijl ze weer wat nam van haar ijsje. De hamburger in zijn hand was half op. Zo'n ding eten was nog een hele klus voor hem, alhoewel hij het misschien wel dagelijks at. “Ik ben ook pas net nieuw, maar de meeste plekken weet ik al wel te vinden.” Oké, aan haar had hij misschien ook niet zoveel. Hij moest iemand vinden die hier echt bekend was. Alhoewel ze natuurlijk al wel een paar dingen wist. Ze was blijkbaar ook niet lang hier. “Ik denk dat je dan beter op internet kan kijken of zoiets?” Tja, als hij daar de mogelijkheden voor had dan had hij dat ook vast wel gedaan. Alleen moest hij het doen met zijn simpele mobiel, waarbij het alleen mogelijk was om te bellen en te sms. Hij had zijn andere mobiel ook wel bij zich, maar hij had zijn kaartje eruit getrokken voor het geval zijn ouders hem zouden bellen. Hij was zogezegd overal op voorbereid. “Er zijn nog wel wat appartementen vrij in het gebouw waar ik woon, en anders zou je in de plaatsen dichtbij kunnen kijken. Ik denk dat je beter een klein appartement kan gaan zoeken bij de gebouwen dicht bij mijn huis.” Bojan knikte even toen ze uitgesproken was. Zoveel had hij er ook niet aan. Hij had te weinig geld om veel uit te geven. Het enige wat er misschien op zat om iemand te zoeken waar hij misschien kon blijven slapen, of toch voor de optie kiezen om buiten te slapen. "Denk niet dat ik het geld daarvoor heb," sprak hij. Hij wilde niet al te veel uitgeven, voordat hij hier ergens een baan had gevonden, zodat hij wat kon verdienen om te overleven. “Waar kom je vandaan dat je nog niks geregeld hebt om te slapen?” vroeg ze. Bojan had blijkbaar bij haar vragen opgewekt. Hij grijnsde even bij die vraag. "Ver van hier. Ruzie met mijn ouders, die me niet uit kunnen staan, en toen leek het me beter om maar te vertrekken. En vóila hier ben ik," vertelde hij. Hij was blij dat hij nu bij ze weg was, en dit zou hij zo lang mogelijk willen volhouden.
Abenese Human
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 10:33 am
Ik neem een hapje van mijn ijs en kijk even naar het bakje, ik had nog niet eens de helft op en ik zat alweer vol. Ik hou het bakje vast en kijk weer even om ons heen, er liepen echt enorm veel mensen langs, niet normaal meer. Sommige mensen zijn echt hilarisch zoals een paar meiden op hakken die ze moeilijk konden belopen met veel te korte rokjes en een dikke man met een Chiwawa, maar oké, ik ben hier niet om mensen uit te lachen. Zelf zou ik het ook niet fijn vinden, maar diep van binnen ben ik wel altijd benieuwd wat mensen nou van mij denken. Ik adem even diep in en uit en luister dan naar het antwoord van Bojan.
“Als het nodig is mag je vast wel een paar nachten bij ons komen slapen.” Met een vriendelijke glimlach kijk ik hem aan en strijk een pluk zwart golvend haar achter mijn oor. “Zolang mijn ouders geen last van je hebben vinden ze het wel prima.” Ik haal mijn schouders op en krijg een iets grotere glimlach op mijn gezicht. “En als ze je mogen dan mag je ze lastigvallen waarneer je maar wilt.” Ik heb het denk ik echt getroffen met mijn ouders, soms is mijn moeder wel overdreven achterdochtig, maar mijn vader zag altijd het goede in de mensen en wist mijn moeder dan wel bij te praten. Ik laat mijn blik nogmaals over Bojan heen glijden, mijn ouders zouden hem wel mogen. “En als je dan een plek gevonden hebt kan je weer weg.” Ik kijk hem met een tandontblotende glimlach aan en haal mijn schouders op. Als iemand mij dit aan zou bieden zou ik het aangenomen hebben, tenzij het een freaky gast was natuurlijk.
Als hij verteld waarom hij hier is kijk ik even naar de grond, hij is de tweede persoon die ik tegenkom die ruzie heeft met zijn ouders. Alyssa had dat ook al, met haar vader dan, maar ik weet in ieder geval een klein beetje hoe ik er op moet reageren. Hoop ik. “No regrets?” Vragend kijk ik hem aan, daar was ik best benieuwd naar. Eigenlijk vind het heerlijk rebels als ik omga met mensen die weglopen van hun ouders, maar voor hun zou het wel heel anders voelen. Ik ben en blijf het meisje die nooit ruzie gaat hebben met haar ouders en altijd vriendelijk blijft tegen iedereen. Nouja, dat hoop ik in ieder geval, ik ben blij dat ik zo ben en niet iemand die met iedereen ruzie maakt en bekend staat als een enorm asociaal type.
Bojan Human
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 10:49 am
Hij nam de laatste happen van zijn hamburger en gooide het papier wat er omheen zat weg in de vuilnisbak die naast hem stond. Normaal zou hij zonder problemen het weggegooid hebben op straat, maar hij had zich voorgenomen om de natuur wat schoner te houden, daarbij viel het meestal niet echt goed bij andere mensen. “Als het nodig is mag je vast wel een paar nachten bij ons komen slapen,” sprak Abenese met een glimlach. “Zolang mijn ouders geen last van je hebben vinden ze het wel prima. En als ze je mogen dan mag je ze lastigvallen waarneer je maar wilt.” Ergens klonk het allemaal perfect, hij had een plek om te slapen, voor in ieder geval vanavond en tot dat hij zelf een plek had gevonden. Dan kon hij morgen gerust op zoek gaan naar een baan hier, want hij moest een inkomen hebben op een één of andere manier. Want dan kon hij een appartement hier betalen en daarin wonen. Daar keek hij nu al naar uit, zonder zijn ouders wonen. ”Als jou ouders het goed vinden om een wildvreemde in huis te nemen, vind ik het een prima idee,” zei hij met een glimlach. Alhoewel hij wel in zijn sociale kwaliteiten vertrouwde. Hij zag er niet bepaald uit als een soort gangster figuur, alhoewel hij qua verleden er op zich prima bij paste, maar dat hoefden hun allemaal niet van hem te weten. Daarbij lag dat allemaal nu achter hem. “No regrets?” vroeg ze, na aanleiding van zijn verhaal. Spijt had hij sowieso niet, hij was tot nu toe alleen maar blij met het feit dat hij weg was. ”Geloof me, ik ben beter af zo en nu kan ik tenminste genieten van m’n leven.” Dat laatste zei hij met een grote glimlach. Genieten was altijd zijn grootste doel geweest en dat kon hij prima nu hij zelfstandig was. No rules! En daar hield hij van. Maar ergens was de spanning er ook wel af, hij zou niet meer gepakt kunnen worden door zijn ouders door de dingen die hij deed. Hij vond het altijd wel spannend als hij iets deed en daar achteraf natuurlijk weer misschien voor gepakt kon worden.
Abenese Human
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 11:24 am
Zodra hij ingaat op het aanbod dat ik voor hem neergelegd had glimlach ik mijn witte tanden bloot. “Awesome, ik haal ze wel over, dus dan heb je in ieder geval een plek om te slapen.” Ik sta op van het bankje en pak mijn tas van de grond. “Zal ik je dan nu een rondleiding geven door San Francisco?” Ik laat mijn tas rusten in mijn elleboog zodat ik nog altijd hapjes van mijn ijs kon nemen. Het ijs is echt heerlijk, ik word denk ik de nieuwe vaste klant van die ijswinkel, de man achter de balie is ook geweldig waardoor het mij al een stuk meer aantrekt dan zo’n dom ijskraampje met een verveeld meisje die er achter staat. Ik hou wel van mensen met passie voor wat ze doen, zoals die Italiaanse man voor zijn ijs.
Ik kijk Bojan geïnteresseerd aan en laat zijn verhaal tot me door dringen, ik vind het fijn dat hij zo staat in zijn leven, dat hij weg is gegaan om te genieten van zijn leven. “Mooi.” Zeg ik maar, ik weet niet echt wat ik er op moest reageren, maar niks zeggen leek me ook niet echt goed. Ik moet me nog altijd aanpassen aan de morele standaarden van de mensen uit de stad, in mijn oude dorpje was alles veel meer ingetogen en alles. “Dus, heb je nog belangrijke dingen die ik moet weten voordat ik mijn ouders over ga halen om je bij ons te laten slapen?” Met een kleine grijns kijk ik hem aan en neem weer een hapje van mijn ijs. Straks word hij gezocht door de politie, dan zijn wij medeplichtigen. Ik ga er natuurlijk niet van uit dat het zo is en als het wel zo is zal hij het uiteraard niet gewoon vertellen.
Ik heb eigenlijk best wel zin om weer lekker door San Francisco te lopen en te genieten van het prachtige weer en de open minded mensen. Ik draai de armband even een paar keer om mijn pols zodat hij niet strepen of iets achter zal laten in mijn huid en kijk Bojan afwachtend aan, als hij geen behoefte had aan een tour vond ik het ook wel prima, maar het leek me vooral heel handig voor hem. “Oh, en als je vragen hebt… Ask.” Met een glimlach kijk ik hem weer aan, eigenlijk voelt het alsof ik nu iets te over enthousiast ben, maar hij mag niet klagen… Door mij heeft hij een slaapplek, als hij wilt hoeft hij me voor de rest van de dag niet te zien. Ik strijk met mijn hand de golvende zwarte pluk haar weer achter mijn oor aangezien hij alweer teruggevallen was.
Bojan Human
Onderwerp: Re: Living the Day di aug 07, 2012 9:30 pm
Aan haar lach op haar gezicht te zien was ze ook wel blij dat hij bij haar zou komen overnachten. Gelukkig want dan was hij haar in ieder geval niet tot last. Nu hopen dat haar ouders het goed vonden dat een wildvreemde bij haar kwam slapen. Zijn ouders hadden er nog wel eens moeite mee, mits het over een vreemd meisje ging, omdat ze hem niet vertrouwden. Bullshit, maar zijn ouders vonden wel meer dingen die niet zo zijn. “Awesome, ik haal ze wel over, dus dan heb je in ieder geval een plek om te slapen.” Dat zou fijn zijn. Hij was ergens wel benieuwd naar hoe ze woonde en wie haar ouders precies waren. Bij anderen thuis was het altijd anders dan bij hem. Zijn ouders waren nette mensen die alles strikt in orde moesten hebben, terwijl ouders van vrienden van hem juist heel anders waren. Hij mocht willen dat hij van die vrije ouders had. Abenese stond plotseling op van het bankje waar ze op zaten en pakte haar tas die naast haar stond. “Zal ik je dan nu een rondleiding geven door San Francisco?” vroeg ze met een glimlach op haar gezicht. Die rondleiding kon hij wel gebruiken in deze immense stad. Zelfs met kaart had hij het nog moeilijk gehad om precies daar terecht te komen waar hij naar toe wilde. Nu kon hij meteen de weg leren hier, en weten waar de beste spots waren. Dat was ook altijd wel handig. Bojan stond op en wierp zijn rugzak over één van zijn schouders. ”Ik vind het prima,” zei hij. Hij was net uitgesproken over zijn verhaal over waarom hij hier terecht was gekomen. Abenese luisterde met hem mee. ”Mooi,” mompelde ze. “Dus, heb je nog belangrijke dingen die ik moet weten voordat ik mijn ouders over ga halen om je bij ons te laten slapen?” vroeg ze met een grijns op haar gezicht. Bojan lachte even. Ergens wist hij wel dat hij natuurlijk ook wel een bekende was bij de politie, maar dat lag allemaal achterhem. Daarbij vond hij dat mensen konden veranderen. ”Niet echt. Misschien snurk ik een beetje,” grijnsde hij. Eigenlijk wist hij dat helemaal niet van hemzelf of hij dat deed. Maar dat was ook niet echt iets waar hij wakker van lag. Pech voor degene die op dat moment dan in zijn buurt was. “Oh, en als je vragen hebt… Ask.” Bojan knikte even. Mocht hij een vraag hebben die in hem op kwam zou hij die wel vragen. ”Waar gaan we nu heen?” vroeg hij maar, omdat hij niet wist waar hij nu naar toe moest lopen.