Met een glimlach keek ze over haar schouder heen. Het kleine Chinese joch wat uit de kinderopvang vandaan kwam, kwam op volle snelheid -voor zijn doen dan en korte beentjes- naar haar toe gerend met een aanstekelijk lachje. De grijns was niet van zijn gezicht af te slaan, als het ware. Niet dat ze het van plan was. Ze hield van kinderen, ergens. 'Elena. Liefff.' Sprak hij moeiteloos. Of nouja, toch met wat moeite maar ze kon het hem niet kwalijk nemen. Yunghui klemde zichzelf om haar been heen, heel schattig. 'Heleentje, ga toch niet zo snel jij! Ik kom nauwelijks vooruit door dit zand!' Riep haar vriendin waarvan het kind was vanuit de verte. Die liep nog op het zachte zand, niet echt gunstig. De blondine lachte en draaide haar zicht terug naar het kind. ''Laat toch los jij, gekkie. Ik gooi je het water in hoor!'' Plaagde ze hem lacherig en vrijwel gelijk voelde ze vrijheid van haar been. Een zucht niet ver van haar vandaan trok haar aandacht. ''Ben je er eindelijk?'' Zei ze, met het gevoel alsof ze een smiley hoofd waarbij ze haar tong uitstak trok. Een plagerige por kreeg ze daarvoor terug in haar zij, waarna ze verder stapte richting het water. 'Hee, dankje dat je mee wilde. Ik waardeer het van je.' Heel even schoten Helena's gedachten terug naar Santa Monica. Ze had hiervoor haar ouders moeten verlaten, maar het was het beste. Ze had er vrede mee, ze vonden het niet erg. Hoewel het niet erg gemeend had geklonken, het bullshit verhaal wat ze had op moeten zetten, toch hadden ze haar geaccepteerd met de gedachte dat het veel betekende voor haar dus moesten ze het wel doen. Nee, dat was het punt niet. Het enige wat haar hart lichtelijk brak was het punt dat ze Jace moest verlaten. Vandaar dat ze ook naar hier overgezet was, het ging volledig mis daar. Ze had nooit gevoelens voor hem moeten krijgen, maar aan moeten pakken zonder genade. Aan de andere kant, ze had hier een nieuwe missie te doen en kon ze haar vriendenkring een soort van uitbreiden natuurlijk.
'Stop eens jij, ik praat tegen je!' Kwam er ineens een stem door haar gedachten heen, waardoor ze een paar keer knipperde om weer helder te zien. ''Oh, eh, sorry.'' Antwoordde ze nog een beetje wazig en stopte toen met lopen, waarna ze naar haar vriendin gedraaid werd omdat haar schouders beet werden genomen. 'Ik vind het echt heel goed van je dat je hierheen bent gekomen, de meesten zouden zoiets niet doen, maar jij bent een doorzetter. Je hebt geen idee hoeveel collega's tegen je opkijken, ook al doen ze het tegenovergestelde tegen je. Maar ik. Je bent net mijn kleine zusje, lieve schat. Ik houd van je, no matter what. Kom hier.' De woorden deden een brede glimlach op haar gezicht verschijnen, waarna er even gauw tranen in haar ogen ontstonden. Maar tijd om die te laten vallen had ze niet, gezien ze gelijk in een stevige omhelzing werd genomen. ''Ik houd ook van jou, Scar.'' Piepte ze nogal droogjes, waarbij ze haar handen op haar rug plaatste en rustig heen en weer wreef.
Tot hun moment nogal droog werd verkloot door spetters water. Ze stonden nog te ver om gereikt te worden door de zee, dus moesten het wel spelbrekers zijn. Verbaasd liet ze haar los en zag nog net vanuit haar ooghoeken hoe twee jongens met geweld het water in plonsden en de laatste vanaf een meisje aan kwam rennen om vervolgens hetzelfde voorbeeld te volgen. Helena gromde geïrriteerd en had de neiging om iets te doen, maar werd op dat moment tegen gehouden door haar collega. Die schudde hevig van nee, maar Helena grijnsde enkel maar een paar woorden dat ze het rustig zou houden.
''Hee, was dat nou echt nodig?'' Begon ze met op een opgezette stem, maar het klonk vrij reëel omdat ze daarin getraind was. Alsof ze haar niet hoorden, gingen ze droogkloterig door en uiteindelijk werd ze helemaal natgegooid. Kletsnat kwam ze woedend teruggelopen naar haar vriendin, die enkel schouderophalend glimlachte. Met de blik I-warned-you keek ze haar toe. Fijn. Daar had ze ook geen flikker aan. ''Ik zie je nog wel, doei.'' De blondine snoof haar neus op en was van plan om het strand af te lopen, totdat ze zich bedacht dat het meisje ietwat verderop waarschijnlijk bij hen hoorde. Heel even keek ze nog om naar haar vriendin, maar die scheen haar handen vol te hebben aan het jochie wat ze mee had genomen vanuit de kinderopvang. Tsja, dat was haar undercover bijbaantje dus waarom ook niet. Binnen no time was ze bij het meisje, wat in haar ogen even oud was als haar, in de buurt gekomen. Ongeduldig schopte ze een hoopje zand met haar inmiddels ondergezande voet over het meisje haar benen heen. Haar gezicht was verleidelijk, maar ze kon het haar niet kwalijk nemen voor wat de jongens deden. Bovendien leek ze het type niet die hen commandeerde om mensen expres nat te maken, dat was gewoon jongens-eigen. Al was dat op die leeftijd gewoon niet grappig meer, kinderachtige jochies. ''Geweldige vrienden heb jij.'' Snauwde ze bijna, maar probeerde zich in te houden. Aan de toon van haar stem te horen was het wel duidelijk dat ze het over haar uiterlijk had. Haar haren waren stijl naar beneden gevallen, eyeliner uitgelopen gezien die allesbehalve waterproof was. Haar witte shirtje scheen door, waardoor haar beha en ontblootte huid tevoorschijn kwam. Verder was haar korte skinny jean, die net tot het middenstuk van haar bovenbenen reikte nog donkerder dan zijn originele kleur. Teenslippers vond ze niet zo heel erg, gezien die altijd wel nat zouden worden hier op het strand. Voor de rest had ze mazzel dat ze niets bij zich had, geen GSM, geen handtasje. Niets. Alleen zichzelf. Helena schraapte geïrriteerd nogmaals haar keel en kwam wat meer naar haar toe gebogen, waardoor ze de zon voor het meisje bedekte en beter in beeld kwam.